2014-02-28 10:23:20 NOVOSTI!
RAZGOVOR S LOGOPEDICOM Možete li nam se predstaviti?Ja sam Martina Šćiran. Po zanimanju sam magistar logopedije i radim u Osnovnoj školi Vodice kao stručni suradnik logopedije. 2. Koja je uloga logopeda u školi? Uloga logopeda je da u školi radi na dijagnostici, znači da mora pronači najčešće poremećaje čitanja i pisanja,nekakve poremećaje govora,teškoće u učenju i onda da kasnije radi na otklanjanju tih poteškoća da bolje učenici te teškoće svladaju. 3. Možete li nam pojasniti problem disleksije i koji glasovi najviše prave probleme pri govoru? Disleksija je jedan specifičan poremećaj u čitanju najčešće to kod djece znači da im se miješaju slova. Uglavnom slova: B i D, M i N, A i O, A i E i kod takvih poremećaja često su povezani i problemi s pisanjem , znači da iste stvari rade s pisanjem slova,izostavljanjem glasova , nadodavanjem i zamjenom slogova i onda djeca imaju problem s razumijevanjem pročitanog. 4. Jeste li već upoznali neke učenike koji imaju problem disleksije? Jesam. Ima ih jako puno , zato što od školske djece ima 5% djece koja imaju problem disleksije. 5. Koje probleme u govoru ste otkrili među učenicima naše škole? Otkrila sam da postoje disleksija i disgrafija i onda imamo teškoće s izgovorom glasova ili krivim izgovaranjem glasova koje djeca uopće ne izgovaraju, to je najčešće: R,L,S,Z,Ć,Č,Š,Ž , zatim još imamo poremećaje čitanja i pisanja i poremećaje računanja. 6. Je li teško liječiti problem mucanja? Pa zapravo i je, teško je, ali to se zapravo ne kaže izliječiti nego se uđe u neku terapiju ili tretman i onda se postupnim koracima otklanja. Nekad uspije, a nekad ne uspije, ovisi o puno stvari. 7. Dolaze li naši učenici redovito i rado na govorne vježbe? Dolaze svi kako se dogovorimo. Oni redovito dođu i pridržavaju se uputa koje sam im dala. 8. Koja je vaša poruka učenicima u našoj školi? Budite vrijedni, marljivi , slušajte svoje nastavnike/ce i slijedite svoje snove. Novinarka: Anđela Bura, 5. razred |
Osnovna škola Vodice |